h1

2-års dag för bloggen

april 26, 2011

Vår blev sommar!

Idag har jag bloggat varje vardag i två år. Inser att tiden gått fort, samtidigt som det har hänt en hel del. Tanken med att jag skriver bloggen är att jag vill förmedla information om allt det positiva som finns i Västsverige. Entreprenörer, evenemang, företag, politiska händelser etc etc. En annan anledning var också tanken att sprida information om vad Handelskammaren gör under vår ”tag line” Vi gör Västsverige starkare! Jag hoppas att jag uppnått något av dessa syften. 

Idag var det årsstämma för Svevia, där jag sitter med i styelsen. Ägaren, staten, var nöjd med resultatet för 2010 och jag fick förnyat förtroende i styrelsen ett år till. Det är spännande att följa detta nya företag och få en bra inblick i infrastukturvärlden från en annan vinkel än Handelskammarens. Jag hoppas också att jag tillför styrelsearbetet något positivt. Det tar ett tag att komma in i siffror, processer etc.

Idag kom vår nya rapport från tryckeriet, West Side Stories, den beskriver på ett lättsamt sätt några styrkeområden för Västsverige ur ett näringslivsperspektiv. Den skickas ut till alla medlemmar idag och kommer även att delas ut på årsmötet imorgon. Den kommer vi ha stor nytta av!

Hoppas att alla hade en skön påskhelg då sommaren kom. För egen del var det extra kul då favoritlaget Ljungskile SK något otippat slog Hammarby med 4-1!!!!

One comment

  1. Grattis på 2 års jubileum och att du förmedlar till oss massor av bra information.
    Hälsningar Gina



Kommentera

